1e dag in SAN Francisco //1st day in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 1e dag in SAN Francisco //1st day in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

1e dag in SAN Francisco //1st day in San Francisco

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 November 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

// for English keep scrolling

Onze vlucht is goed verlopen en hebben er uiteindelijk 10 uur overgedaan ipv de verwachtte 11. Helaas alsnog een rij bij de douane, maar wel de mazzel dat de shuttle bus van het hotel net kwam aanrijden toen wij naar buiten liepen. Rond een uur of half 2 waren we in het hotel en besloten meteen op pad te gaan. Met de metro de BART zijn we met ongeveer een half uurtje in het centrum. We stapte daar uit bij Powell st. en kwamen meteen een at&t tegen waar we een simkaart hebben gekocht. Toevallig was dit ook de grootste winkel van hun en was er een tentoonstelling van fantastic beasts er hingen allerlei kostuums en props die echt in de film waren gebruikt! Hierna vervolgde wij onze weg door winkelstraten, China town, grote kantoren (zoals de bekende pyramid) naar het Levi's plaza. Mijn vader is groot fan van Levi's dus hier moesten wij natuurlijk langs! Daarna zijn wij doorgewandeld langs alle piers en hebben we uiteindelijk gegeten bij applebee's met wat normaal een mooi uitzicht heeft over de baai en Alcatraz, maar was helaas gehuld in mist. Daarna zijn we met een ouderwetse tram en de metro weer teruggegaan naar het hotel. We zijn hartstikke moe dus gaan snel slapen! Morgen staan o.a. Alcatraz en de golden gate bridge op het programma!

Our flight was good and we ended up taking only 10 Horus instemde of the expected 11. We had to wait a while in line to get through border security but as soon as we walked out of the airport the shuttle bus of the hotel was waiting for us! Around 1:30pm we arrived at the hotel and decided to explore the city immediatly. We have to take the metro (also known as the BART) to get to the city center this takes us about half an hour. We excited at Powell st. and as soon as we walked outside we saw een AT&T where we bought an American SIM card. This was also the largest AT&T in the states and they had an exhibit about the new fantastic beast movie. There were all kinds of costumes and props from the movie! After we walked through the shopping streets, China town, and passed many offices ( like the pyramid) we arrived at the Levi's plaza. My dad is a big fan of Levi's so we couldn't skip that! After we continued our trip walking passed the piers and we had dinner at Applebee's. Usually the view would be a,axing as it looks out over the bay and Alcatraz however it was really foggy. After dinner we took a cable car and the BART back to our hotel. We are exhausted to we are going to sleep early! Tomorrow we are going to visit Alcatraz and the Golden Gate Bridge and hopefully it's less foggy!

• 11 November 2018 - 08:53

Tim:

Toch wel prettig dat een vlucht die al zo lang duurt een uurtje korter werd. Zeker wind mee gehad. Het leuke tegenwoordig is dat je met Google Maps mee kunt kijken waar jullie allemaal geweest zijn. Zal best imposant zijn om door zo’n stad te lopen met veel bekende high lights. Jammer dat er die dag mist hing en het is te hopen dat dit de volgende dag weg is zodat je de Golden Gate Bridge in volle glorie kunt aanschouwen.

Have fun.

Good that a flight that has been going on for so long became an hour shorter. Certainly had tail with. The nice thing now is that with Google Maps you can see where you have all been. Will be quite impressive to walk through such a city with many famous high lights. It is a shame that there was fog that day and it is hoped that this will be gone the next day so you can see the Golden Gate Bridge in full glory.