2e dag SF // 2nd day SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 2e dag SF // 2nd day SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

2e dag SF // 2nd day SF

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 November 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

// for English keep scrolling

Wat een dag! Zoveel gezien, gelopen, en gefietst! We begonnen de ochtend met lopen langs de "painted ladies" een rij oude beroemde typische san franciscaanse huisjes. Deze stonden ook op een heuvel en we hadden hier mooi uitzicht over de stad. Daarna zijn we met de Ferry naar Alcatraz geweest. Heel indrukwekkend om daar rond te lopen. We kregen een audio Tour met persoonlijke verhalen van gevangenen en bewaarders en dat maakte het allemaal echter. Terug gekomen van Alcatraz hebben we een fiets gehuurd en naar de beroemde rode brug gefietst. Dit was een vrij pittig ritje met hoge klimmen en wind tegen. Maar wat een bouwwerk! Zo groot en immens! Eenmaal erover heen gereden en weer terug moesten we nog 1 highlight zien van de stad namelijk Lombard street. Dit is de steile straat met de vele bochten. De telefoon zei dat het maar een paar blokken was, maar vertelde er niet bij dat de weg ernaar toe ook vrij steil was, te steil om te fietsen, dus na een helse klim lopend met een fiets zijn we met de fiets Lombard street afgereden, en dit gaf wat rare blikken van de andere mensen maar we hebben het overleefd! Hierna fietsen ingeleverd, gegeten en weer terug naar het hotel. Een dag van 12 uur, 20.000 stappen en 20km fietsen. Morgen gaan we een auto huren en naar yosemite rijden! Een groot contrast van een drukke stad naar naar de rustige overweldigende natuur!

What a day! Were seen so much, and did a lot of walking and biking. We started our day with walking the to the "painted ladies" a street of typical old San Franciscian houses. These were on top of a Hill so we had a great view over the city. After we went to Alcatraz. Very impressive to walk around. We had an audio tour with personal stories of the inmates and correctors. This made it more real. After coming back we rented a bike and drove to the famous Golden Gate Bridge. This was quiet a tough ride with very steep roads, hills and wind. When you see the bridge from afar it's already impressive but when standing on it its immense! Once driven to the other side we had to drive all the way back. We had one more famous stop to go: Lombard street. The famous steep street with all the bends. The navigation said it was only a couple blocks but didn't tell us that it was very steep, too steep to cycle. So after a hellish climb up the hills with our bikes we drove down Lombard street with our bikes. This gave us some weird looks from the other people but we survived! After we returned the bikes, had dinner, and went back to the hotel. A day of 12 hours, 20.000 steps, and 20km/12,5miles. Tomorrow we are going to pick up a rental car and start our road trip by visiting Yosemite. It will be a great contrast going from a busy city to quiet overwhelming nature!

• 12 November 2018 - 05:02

Tim:

Jou blog is net als eerst de ochtend krant lezen! Veel zie je vaak op TV en in films en dus in het echt lijkt mij ook erg gaaf om te zien. Alcatraz lijkt mij ook er imponerend zeker als je het verhaal er achter een beetje kent. Daar rondlopen en wetende wat zich daar jaren lang heeft afgespeeld moet erg indrukwekkend zijn. Tsja en dan fietsen…. Een Hollandse meid moet toch in weer en wind fietsen en dan nog tegen een brug op fietsen! Wind tegen heen, dan heb je wind mee terug toch. Zo’n stad per voet, fiets of tram bezoeken is wel vermoeiend en je loopt wat af maar je beleeft het dan wel heel goed.

Have Fun

Your blog is like reading the morning newspaper first! You often see a lot on TV and in films and so in real life it seems to me very cool to see. Alcatraz seems impressive to me if you know the story behind it a bit. Walking around there and knowing what has happened for years there must be very impressive. Well and then cycling .... A Dutch girl has to cycle in all kinds of weather and also cycling against a bridge! Wind against it, then you have wind back with you anyway. Visiting such a city by foot, bicycle or tram is exhausting and you walk off a bit but you will experience it very well.

• 12 November 2018 - 06:34

Margot&Leen:

Wat mooi om het zo mee te beleven, de foto's en de verhalen...…...prachtig om dat zo te volgen. Geniet en tot morgen nieuwe verhalen en foto's xxx