10th day: Grand Canyon - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 10th day: Grand Canyon - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

10th day: Grand Canyon

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 November 2018 | Verenigde Staten, Gallup

// for English keep scrolling

Vandaag zijn we naar de grand canyon geweest! Vanaf Page was het ongeveer 2,5 uur rijden. We hebben de auto geparkeerd en zijn een stuk gaan lopen langs de South Rim. Daarna kwamen we op een plek waar je ook een stuk naar beneden kon lopen de grand canyon in. Het begin was heel steil naar beneden en best wel heftige afgrond. Als je helemaal naar beneden zou gaan zou je 1350 meter dalen (en dan weer omhoog moeten) we hebben uiteindelijk een klein stukje naar beneden gelopen. Deze kant lag ook in de schaduw en het was ijskoud! Dus toen zijn we snel weer omhoog gegaan. Toen zijn we met de shuttle bus teruggegaan naar waar onze auto stond. Daarna 1,45 gereden richting Flagstaff en wat gegeten. Nu zijn we onderweg naar Gallup.NM waar ons hotel is. Morgen gaan we via Albuquerque, NM naar Amarillo,TX rijden en komen we zo steeds dichterbij Kentucky!

Today we went to the grand canyon. From Page it was about a 2,5 hour drive. We parked our car and walked a bit along the South rim. We got to a spot where we could walk down into the canyon. The beginning was already very steep and a pretty crazy abyss. If you would walk down completely it would be an elevation difference of 1350m (4500ft). We only walked down a little bit. This side of the canyon was in the shade so it was pretty cold! So we went up quickly. Then we took the shuttle bus to go back to our car. Then we drove 1.45 to flagstaff and we had some dinner. Now we are driving to Gallup, NM to our hotel. Tomorrow we will drive via Albuquerque, NM to Amarillo,TX and we will get closer and closer to Kentucky!

• 20 November 2018 - 07:05

Merijn:

Gaaf! Veel plezier!

• 20 November 2018 - 14:04

Tim:

Goede morgen. Op de foto's zie je wel een hoogte verschil maar dat dit zo'n eind naar beneden was had ik niet verwacht. Dat is natuurlijk een hele klim en daar ben je wel een tijdje mee bezig. Maar jullie zijn nu die hards met avontuurlijke wandelingen intussen. Jullie foto's tonen weer een prachtig natuur panorama en weer met zon er bij.

Have Fun

Good morning. On the pictures you see a difference in height but that this was such a way down I did not expect that. Of course quite a climb and that takes some time to get back. But you are now die hards with adventurous walks. Your photos show a beautiful nature panorama and again with sun.

• 21 November 2018 - 14:42

Marcel:

Hej Melissa, wat een GEWELDIGE foto's tot nu toe. Tjonge, wat een natuurschoon. Of ik die helling met die heftige afgrond ook zou doen, weet ik nog niet. Da's misschien wel een dingetje. Maar goed, dan moet ik er eerst naartoe. Veel plezier nog met z'n tweeën, de komende dagen.