8th day: Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 8th day: Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

8th day: Monument Valley

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 November 2018 | Verenigde Staten, Kayenta

// for english keep scrolling

Vandaag zijn we ‘s ochtends in 3 uur van moab naar monument valley gereden. Eenmaal aangekomen bleek er een marathon gaande te zijn hierdoor konden we gratis naar binnen. De weg door het park was tot 2 uur dicht dus we hebben eerst 6km gehiked rondom de west mitten butte. We waren precies om 2 uur daarmee klaar en zijn daarna het park ingereden. We hebben zo’n 1,5 uur rondgereden en zijn daarna doorgereden naar Kayenta, Az ongeveer het enige stadje in de omgeving. Het leek wel een spookstad met 3 tankstations bij hetzelfde kruispunt een aantal fastfood restaurants en 2 hotels. Uiteindelijk hebben we een Mexicaans restaurant gevonden en het eten was weer heerlijk! Nu zijn we weer lekker in het hotel en kunnen we wat uitrusten want we zijn best moe na al die dagen rondrijden en het vele lopen! Morgen rijden we naar Page, Az en gaan we de Antelope Canyon bezoeken!

Today we drove 3 hours from Moab to monument valley. When we got there there was a marathon so we could get in for free. The way to drive to the park was closed because of that until 2pm. So first we hiked for 6km (4m) around the west mitten butte for 1,5 hour and it was 2pm when we got done. Then we drove into the park and drove around for another 1,5 hour. Then we drove to Kayenta, Az, which was pretty much the only town nearby. When we arrived it looked like a ghost town. There were just 3 gas stations all at the same crossing, a couple fast food places and 2 hotels. Eventually we found a Mexican restaurant and dinner ended up being great! Now we are back at the hotel and resting ‘cause we are pretty tired from all the driving and walking in the parks! Tomorrow we are driving to Page, Az and we will visit the Antelope Canyon!

• 18 November 2018 - 04:15

Tim:

Goede morgen. Gisteren volgens mij echt wel een andere natuur. Veel weids uitzicht met dan zo af en toe een flinke puist in het landschap. Nu begrijp ik waarom dit Monument Valley wordt genoemd. Intussen heb ik al een youtube fimpje van Antelope Canyon gezien voor de dag van morgen en dat lijkt mij ook erg spectaculair.