Yosemite national park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu Yosemite national park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

Yosemite national park

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

12 November 2018 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

// for English keep scrolling

Wat was het weer een dag! 'S ochtends vroeg uitgecheckt en op het vliegveld van San Franciso de auto opgehaald. Via een stop bij wallmart doorgereden naar Yosemite in the Sierra Nevada mountains wat ongeveer 4 uur rijden was! En wat een reis! Zodra we SAN Francisco uitwaren begon het meteen heuvelachtig te worden met dorre begroeiing. De interstate veranderde in een US highway en hoe verder we reden hoe kleiner de weg werd en hoe hoger we de lucht ingingen! Hoe dichterbij we bij Yosemite kwamen hoe groener alles werd. Aangekomen bij de ingang stond er dat we de toegang konden betalen als we het park verlieten dus reden we verder. Als snel kwamen we een lookout punt tegen en was het tijd voor een korte lunch. Deze plek gaf ons al meteen mooi uitzicht over 1 van de bekendste landmarks namelijk de half dome. Toen we verder op de auto geparkeerd hadden hebben we ongeveer anderhalf uur door het park gelopen. We hebben onder andere een opgedroogde waterval gezien (die loopt alleen in het voorjaar en de zomer) en de half dome vanuit verschillende punten. We hebben een hotel geboekt in Mammoth Lakes, een wintersport dorpje 2 uur rijden vanaf Yosemite, over de welbekende Tioga pass. Dit is een weg waarvan je denkt dat er geen einde aan komt en wanneer je denkt dat je niet meer hoger kan stijgen je bij de volgende bocht toch weer omhoog gaat. Uiteindelijk het hoogste punt was zo'n 3km. Ook vanaf deze weg was er een lookout en hebben we de half dome vanaf de andere kant kunnen bewonderen met een neergaande zon. Ondanks dat het bordje zei dat we bij de uitgang moesten betalen zat er daar ook niemand en hebben we uiteindelijk dit park gratis bezocht. Het laatste kwartier van de Tioga pass gingen we steil naar beneden tot we ongeveer op 2,4km hoogte zaten. We hadden echt mazzel met het weer, de tioga pass gaat namelijk dicht als er sneeuw ligt, en de afgelopen jaren was dat altijd rond half november, maar nu lag er nog geen eens sneeuw op de toppen! We hebben toen uiteindelijke nog een half uurtje gereden naar Mammoth lakes wat op dezelfde hoogte ligt. Na wat te hebben gegeten bij de local sports bar en wat american football is toch ook deze dag weer voorbij! Morgen staat death valley en Las Vegas op het programma!

Again what a day! Early in the morning we checked out of our hotel and went to the airport to pick up our rental car. We stopped at a Walmart and continued our trip to Yosemite in the Sierra Nevada mountains. This took us about 4 hours. As soon as we left San Francisco the surroundings started to be hilly and dry. The interstate turned into a US highway and the farther we drove the smaller the roads and the higher we went up in the sky. At the entrance it said that we had to pay when leaving the park so we kept driving until we saw a lookout point. Here it was time for our lunch and we had a great view on one of the most famous landmarks of Yosemite the half dome. After our lunch we continued our trip to park. After we parked the car we walked around for about an hour and a half and saw a dried up waterfall (it only runs in the spring and summer) and saw the half dome from multiple points of view. We booked a hotel in Mammoth lakes a winter sport town 2 hours driving away from Yosemite. To get there we had to take the famous Tioga pass. This a road that seems like it will never end when you think you cannot climb any higher the road will continue to go up around every corner. In the end we reached a height of about 3km (a little over 9000ft) on this road there was also a lookout and we could see the half dome from the other side with the sunset in the background. Even though the sign at the entrance said we had to pay at the exit there was no one at the exit so we just kept going. The last 15 minutes of the Tioga pass went down very steeply until we reached a height of 2,4km (about 8000ft). We were really lucky with the weather, because the Tioga pass closes when there is too much snow. Usually the road closes around half of November, and now their wasn't even snow on the tops of the mountains yet! It took us 30 more minutes to reach mammoth lakes which is at the same height. After eating at a sports bar and watching some American football this day flew by again! Tomorrow we are going to Death Valley and Las Vegas!

• 13 November 2018 - 07:08

Tim:

Goedemorgen. Wat een groot contrast van de drukke stad naar het platte land en dan ook nog die diversiteit aan natuur. Uiteraard weer met Google Maps naar verschillende punten gekeken in Yosemite Park. Wat een schitterende natuur is dat zeg. Het trekt mij enorm om daar met de fiets doorheen te rijden. Het weer is jullie gunstig gezind en hopelijk blijft dat ook zo want een zonnetje maakt alles zo veel mooier.

Have Fun

Good morning. What a big contrast from the busy city to the flat country and then also the diversity of nature. Of course again with Google Maps looked at several points in Yosemite Park. What a beautiful nature that is. It really appeals to me to ride these roads on a bike. The weather is good and hopefully it stays that way because a sun makes everything so much nicer.