4e dag: Porsche tour, Rothenburg ob der Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 4e dag: Porsche tour, Rothenburg ob der Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

4e dag: Porsche tour, Rothenburg ob der Tauber

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

18 Mei 2022 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vanmorgen stond om 11 uur een Porsche fabriekstour op de planning. Onze rondleider was al 80 jaar oud en had 45 jaar bij Porsche gewerkt. Ook was dit zijn eerste rondleiding sinds Corona dus dat was wel bijzonder. Helaas mochten we geen telefoons mee dus geen foto’s kunnen maken. We begonnen de tour in het gebouw waar alle bekleding werd gemaakt. Het leer wordt helemaal gecheckt op kleine foutjes en maar 50% wordt goedgekeurd. Met waterstralen worden de stukjes op maat uitgesneden. Daarna gaat het naar de afdeling waar vooral vrouwen werken en de stukjes aan elkaar naaien. Als je een Porsche besteld kan je zelf de kleuren van het leer en stiksels bepalen, hierdoor kunnen er unieke combinaties ontstaan zoals we hebben kunnen zien. Daarna gingen we door naar het gebouw waar de Porsches aan de lopende band in elkaar worden gezet. De gespoten carrosserieën komen hier binnen en dan gaan ze in een treintje achter elkaar van het ene montage station naar het ander. In het begin was het lunchpauze en stond alles stil. Toen wij bij het station kwamen waar de ramen worden geplaatst was de pauze over en begon alles te draaien. Iedereen moest op tijd klaar staan want per station heb je een bepaald aantal minuten om je werk af te krijgen. Precies op het moment dat wij daar stonden zat er een barst in het raam dat geplaatst moet worden. Er ontstond kleine paniek want het volgende raam kwam er al aan. Ondertussen gingen wij verder. De fabriek was mega groot en de ene na de andere auto kwam langs, wij vonden het erg leuk om dit eens in het echt te zien. Na de tour stapten wij in de auto op naar onze volgende bestemming. Via een gedeelte van de Romatische Strasse kwamen we eerst aan het in het plaatsje Dinkelsbuhl. Een oud middeleeuws dorpje met mooie gekleurde huisjes. Hier hebben we een lekker ijsje gegeten en een beetje rond gelopen. Daarna onze weg vervolgd via slingerweggetjes en allerlei kleine dorpjes. Sommige leken wel spoorstadjes aangezien we bijna nergens tegenliggers hadden of mensen op straat zagen lopen. Onze uiteindelijke bestemming was Rothenburg ob der Tauber. We hadden nog geen hotel geboekt maar kwamen er genoeg tegen. Bij eentje die we er mooi uit vonden zien zijn we uitgestapt en hadden ze nog een kamer vrij. Snel ingecheckt en toen richting het oude centrum. Het oude centrum is nog omringd door oude verdedigingsmuren. Uiteindelijk hadden we prachtig uitzicht over de omgeving en de stad. Daarna naar de marktplatz gelopen waar allerlei eettentjes zaten en lekker gegeten. Na het eten nog een stukje verder gelopen en weer terug naar het hotel. Morgen staat Nürnberg op het programma.

• 18 Mei 2022 - 21:55

Ans:

mooie tocht

• 18 Mei 2022 - 23:25

Tim:

Guten Tag,

Als je van auto's houd en dan ook nog een rondleiding in de fabriek van je droom auto is natuurlijk wel heel uniek. Duitsland kent vele mooie plaatjes met vakwerkhuisjes. Het weer is ook nog eens prima. Enjoy.