5e dag: Nürnberg, Pilsen, Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 5e dag: Nürnberg, Pilsen, Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

5e dag: Nürnberg, Pilsen, Praag

Door: Melissa Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Mei 2022 | Tsjechische Republiek, Praag

‘S ochtends na het ontbijt zijn wij weer in de auto gestapt en onze eerste stap was de Volkswagen dealer waar mijn vader zijn auto 2 jaar geleden heeft gekocht. In Fürth een kleine voorstad van Nürnberg. Klein praatje met de verkoper gemaakt en toen verder naar het centrum van Nürnberg. We hebben daar met een treintje een tour door het centrum gemaakt van ongeveer 40 minuten. 90% van de oude binnenstad was verwoest tijdens bombardementen in de 2e wereld oorlog. Alles is hersteld naar hoe het er vroeger uit zag. Daarna ging de auto reis door richting Tsjechië. Onze eerste stap was het plaatsje Pilsen. Hier hebben we een rondje gelopen door het oude centrum op zoek naar een ijssalon. Hier werd je alleen niet doodgegooid daarmee zoals in Amsterdam. Uiteindelijk hadden we er 1 gevonden maar kon je alleen met cash betalen en wij hadden nog geen Tsjechische kronen. 1 straat verder op was gelukkig een pin automaat dus konden we eindelijk van een ijsje genieten. Het is hier zo rond de 29 graden dus was zeker niet overbodig. Toen weer in de auto richting Praag. We hadden online een heel mooi hotel gevonden. Daar aangekomen hadden ze nog een kamer vrij voor een schappelijk prijsje dus die hebben we geboekt! Echt een heel mooi hotel en een luxe kamer. We kwamen er rond een uur of 6 aan. In het hotel gevraagd voor een goed restaurant. Schuin hier tegenover zat een Italiaans restaurant dat werd aangeraden. En wij hebben daar heerlijk gegeten. Na het eten nog een klein rondje in de buurt van het hotel gelopen. Een groot overdekt winkelcentrum en mooie gekleurde gevels gezien. Morgen gaan we Praag verder verkennen maar wat wij er tot nu toe van hebben gezien bevalt ons prima!