2e dag: Geierlay hangbrug, Heidelberg, Stuttgart - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 2e dag: Geierlay hangbrug, Heidelberg, Stuttgart - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

2e dag: Geierlay hangbrug, Heidelberg, Stuttgart

Door: Melissa Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Mei 2022 | Duitsland, Stuttgart

Vanmorgen vroeg meteen na het ontbijt uit de B[e-38]B vertrokken. Het regende nog, maar gelukkig stopte het snel. Onze eerste stop was de Geierlay Hangbrug in Morsdorf. Een stadje in the middle of nowhere Duitsland waar alles draait om de hangbrug. Er waren verschillende routes te lopen en wij kozen om heen over de brug te gaan en niet meer terug (brug was stiekem best wel hoog en lang). Terug liepen we via een mooi natuurgebied naar beneden naar het dal. Het nadeel was dat we daarna weer naar boven moesten, het werd een flinke klim. Toen via verschillende kleine dorpjes verder gereden totdat we weer de snelweg bereikte. De volgende stop was Heidelberg. Een heel mooi stadje aan een aftakking van de Rijn. Groot kasteel tegen de berg aan gebouwd. Via een stijl treintje naar boven en prachtig uitzicht over de stad. Het kasteel was erg groot en oud en sommige delen vervallen, maar het uitzicht was prachtig. Ook was daar een mega groot vat wijn te zien. In eerste instantie zagen we een vat wijn wat al erg groot was en waren we onder de indruk, totdat we verder liepen en er 1 nog 3x zo groot was! Het vat is 2 verdiepingen hoog en er kan zo’n 220.000 liter wijn. Na het kasteel zijn we nog door het oude centrum gelopen en een stukje langs het water. Heidelberg is 1 van de weinige steden in Duitsland die niet is gebombardeerd tijdens de 2e wereld oorlog en daardoor het oude centrum nog helemaal in tact. Daarna zijn we doorgereden naar Stuttgart, ingecheckt in het hotel en daarna bij een steakhouse gegeten, erg lekker! Nu weer lekker in het hotel en morgen gaan we Stuttgart ontdekken!