1e dag - Dusseldorf, Keulen, Metternich - Reisverslag uit Metternich, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 1e dag - Dusseldorf, Keulen, Metternich - Reisverslag uit Metternich, Duitsland van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

1e dag - Dusseldorf, Keulen, Metternich

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 Mei 2022 | Duitsland, Metternich

Vanmorgen vertrokken we rond een uur of 9 thuis weg. Onze eerste stop was de classic car remise in Dusseldorf. Een oude trein remise die is omgebouwd naar een autowinkel/museum. Mijn vader heeft een boel mooie auto’s gezien, maar we zijn toch maar verder gereden in de auto waar we mee zijn gekomen. We hebben een broodje gehaald bij de bakkerij en toen verder gereden naar Schloss Eller 5 min. Verder op. Duitsland staat vol met kastelen/schlossen en burgen. Hier een klein rondje gelopen in het park rondom en verder gereden naar het centrum van Keulen. Zodra we de parkeergarage uitliepen stonden we meteen op het plein van de Dom. Wat een imponerend gebouw!! Nadat we binnen een rondje hadden gelopen gingen we de uitdaging aan om de bijna 600 treden in 1 van de 2 torens te beklimmen. Zoals het bordje bij de tickets zei: “no lift, no joke” en het was een vrij pittige klim. Ondertussen verwonderd over hoe ze ooit zo’n gebouw in die tijd hebben kunnen bouwen. Het uitzicht was prachtig maar toch stiekem ook wel erg hoog! Daarna nog een rondje door het centrum van Keulen en een welverdiend ijsje gegeten. Daarna op weg naar het hotel. Is een kleinschalige B[e-38]B in een klein dorpje. In de buurt wat gegeten en daarna nog langs allerlei Burgen en Schlossen gereden. Sommige erg mooi en bij 1 was er zelfs een bruiloft. Maar ook 1 ruïne die volledig was overgroeid door bomen en struiken. Nu zijn we weer terug in het hotel. Morgen rijden we richting Stuttgart. Onderweg een mooi natuurgebied met een hangbrug op het programma.