8ste dag: Wenen, Melk, Hallstatt - Reisverslag uit Hallstatt, Oostenrijk van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 8ste dag: Wenen, Melk, Hallstatt - Reisverslag uit Hallstatt, Oostenrijk van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

8ste dag: Wenen, Melk, Hallstatt

Door: Melissa Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 Mei 2022 | Oostenrijk, Hallstatt

Vanochtend zijn we in Wenen nog naar het Sisi museum geweest. Schloss Schönbrunn was het zomer verblijf. Het gebouw waar het Sisi museum zich bevindt was het winter verblijf. We zagen eerst een grote collectie van het hof zilver. Oneindig veel bestek, borden, glazen etc in allerlei vormen, maten en kleuren. Daarna gingen we naar boven waar het verhaal van Sisi werd verteld. Ook liepen we door een aantal kamers van Sisi en de Keizer. Daarna hebben we nog een rondje door het centrum gelopen en zijn we weer op weg gegaan. Onze eerste stop was Melk een stadje met een grote abdij. Daar hebben we een beetje rondgelopen en wat geluncht. Toen door naar Hallstatt onze eindbestemming. Dit dorpje staat bekend als het ‘Disney’ dorpje en het stadje in Frozen is hierop gebaseerd. Toen we van de snelweg gingen duurde het nog ong 45 min voor we er waren. Dit was een prachtig weggetje tussen de bergen door en langs grote meren. We hebben hier een B[e-38]B gevonden, ingecheckt en zijn naar het ‘centrum’ gelopen en wat gegeten. Morgen gaan we een zoutmijn bezoeken en daarna weer verder onderweg door Oostenrijk.

• 23 Mei 2022 - 19:21

Margot:

Hoi, heb even alles gelezen en bekeken, ziet er toppie uit, veel plezier nog groetjes L&M