6de dag: Praag - Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 6de dag: Praag - Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

6de dag: Praag - Wenen

Door: Melissa Gerritsen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

20 Mei 2022 | Oostenrijk, Wenen

Gisteren nacht heerlijk geslapen in het mooie hotel in Praag. Wij hadden tot 14:00 want dan moesten we de auto ophalen bij het hotel. We besloten een hop on hop off bus tour te doen om toch zo veel mogelijk te zien. Halverwege de tour zijn we uitgestapt bij het hoogste punt. Daar stond nog een uitkijk horen die nagebouwd is van de Eiffel toren alleen 5x kleiner. Dit keer 300 treden dus viel mee in vergelijking met de 600 van de dom. Alleen was de trap met uitzicht op buiten dus dat was toch wel een heftige klim. We besloten een stukje naar beneden te lopen langs het paleis. Een maal beneden probeerden we het volgende opstap punt van de bus te vinden. Dit bleek lastiger dan verwacht. We hebben een stukje de route gelopen en toen kwamen we heel toevallig het busje tegen. Gelukkig stopten ze en konden we weer mee. Route afgemaakt tot het begin punt weer. Daarna wat geluncht en weer terug naar het hotel om onze koffers te halen en de auto. Wij vonden Praag een hele mooie stad! Toen in de auto op weg naar Wenen. Het was best druk op de weg en uiteindelijk stuurde de navigatie ons via een

B-weg en gingen we slingerend door het Tsjechische landschap via kleine dorpjes en oneindige weides met veel gele bloemetjes. In de auto een hotel gezocht in Wenen voor 2 nachten en daar naartoe gereden. We kwamen rond half 7 aan, snel ingecheckt en gezocht naar een restaurant. We kwamen bij een Oostenrijks restaurant en bestelde een Wiener schnitzel en een cordon blue. Alleen stond er niet bij hoe groot de portie was. 3 mega Wiener schnitzel en 2 grote lappen cordon blue. Niet alles kunnen opeten helaas. Nu weer lekker naar het hotel en de komende dagen Wenen ontdekken.