5th day: Hoover Dam and Zion - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu 5th day: Hoover Dam and Zion - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Melissa Gerritsen - WaarBenJij.nu

5th day: Hoover Dam and Zion

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 November 2018 | Verenigde Staten, Kanab

// for English keep scrolling

Vandaag zijn we ‘s ochtends vanuit las Vegas naar de Hoover Dam gereden. Daar hebben we een tour gedaan en uitleg gekregen over hoe de dam is gebouwd en hoe het werkt. Het waterpeil stond erg laag namelijk 2meter boven het laagst ooit gemeten punt. Daarna zijn we doorgereden naar Zion wat zo’n 3,5 uur duurde. Om daar te komen verlieten we Nevada en gingen we via Arizona naar Utah. Utah ligt in een andere tijdzone en we hebben nu ‘nog’ 8 uur tijdsverschil met Nederland. En ook dit gebied was weer geweldig mooi, maar toch weer heel anders dan Death Valley en Yosemite. We hebben een korte hike naar een waterval gedaan en verder met de shuttle bus het park bekeken. Elke hoek om weer nog mooier. Daarna in de buurt burgers gegeten en toen moesten we nog een uur naar het hotel rijden. Helaas was het donker dus konden we verder niet zien hoe de omgeving eruit zag maar het was wel een heftige weg met een heleboel haarspeld bochten (of misschien was het maar goed dat we niet zoveel zagen...). Morgen moeten we nog 1,5 rijden en dan gaan we Bryce Canyon bekijken.

Today we left Las Vegas and we visited the Hoover dam in the morning. We did a tour where they explained how the dam works and how it was built. The water level was very low only 2 meters (6ft) above the lowest level ever recorded. After we drove to Zion which took 3,5 hours. To get there we left Nevada entered Arizona, and then entered Utah which is also in a different time zone (now only 8 hours difference with the Netherlands). Zion is amazing and very beautiful but also very different from Death Valley and Yosemite. We did a short hike to a waterfall and we explored the rest of the park by shuttle. Around every corner there was something beautiful to see. When it became dark we are some burgers in the town nearby and we drove another hour to our hotel. Unfortunately it was dark already so we couldn’t enjoy the scenery. But we think this was a crazy road again with lots of hairpin bends (so maybe we were lucky not to see too much...). Tomorrow morning we have to drive 1,5 hour and we will spend the day in Bryce!

• 15 November 2018 - 07:33

Tim:

Goedemorgen. Weer hele grote verschillen in natuur. Van woestijn naar de bergen met veel groen. Wij hebben ooit wel eens op een stuwdam gestaan maar de Hoover dam moet erg indrukwekkend zijn door zijn grootte. Je moet geen hoogte vrees moeten hebben in ieder geval! De foto’s op Facebook zijn weer schitterend om te zien. Wat beleven jullie nu al prachtige dagen.

Have Fun

Good morning. Again very big differences in nature. From desert to the mountains with lots of green. We once stood on a dam, but the Hoover dam must be very impressive because of its size. You should not have fear of height! The photos on Facebook are once again wonderful to see. You already experience beautiful days.